dziennik elektroniczny

Gimnazjum nr 36

Wycieczka na Słowację

W dniu 12 czerwca 2017 uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 14 w Krakowie udali się w niezwykłą podróż na dwudniową wycieczkę na Słowację oraz do Zakopanego zorganizowaną przez mgr Martynę Jankowską w towarzystwie mgr Mirosława Zająca.
Na początku naszego wyjazdu zostaliśmy obdarowani bananami ufundowanymi przez mamę Julii Dudy. Pierwszym celem naszej podroży był zamek Orawski zbudowany na skale. Mieliśmy okazję poznać jego historię w języku angielskim, z którą zapoznała nas Pani Przewodnik. Jest to niezwykłe miejsce z pięknymi widokami, którymi mogliśmy się zachwycać dzięki wspaniałej pogodzie. Po interesującej lekcji historii w zamku udaliśmy się do świata wodnych szaleństw – Tatralandii. W ferworze szaleństwa na zjeżdżalniach i wodnych doznań w basenach termalnych cztery godziny radości minęły w mgnieniu oka. Czekał nas teraz powrót do Polski malowniczymi drogami. Nocowaliśmy w rewelacyjnym pensjonacie w Poroninie. Czekała tam na nas pyszna obiadokolacja i życzliwość właścicieli. Następnie przygotowywaliśmy się na ognisko gdzie w wielkim i pięknym ogrodzie, przy zachodzącym słońcu piekliśmy kiełbaski, doskonale się przy tym bawiąc. I tym pysznym akcentem zakończył się dzień pierwszy,
Drugiego poranka przywitało nas gorące i pyszne śniadanko. Niestety nadszedł czas by opuścić ten ośrodek i wybrać się do Zakopanego. W stolicy polskich gór przy mocno świecącym słonku wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę gdzie mieliśmy okazję zobaczyć całą panoramę Tatr Wysokich. Udaliśmy się pieszo na Butorowy Wierch. Spacerkiem wróciliśmy na stację kolejki i zjechaliśmy na dół. Na Krupówkach otrzymaliśmy za dobre zachowanie wymarzony czas wolny by kupić pamiątki z Zakopanego. Czas wycieczki dobiegł końca i trzeba było udać się w drogę powrotną do domu. Zadowoleni, z mnóstwem wspomnień wróciliśmy do Krakowa.
Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją z wycieczki.